Hemavan dag 2 - förmiddagsåkning

Första dagen i backen. Har gått rätt fint hittills.
Varmt och soligt ute, dock är backarna hårda och glidet är hur bra som helst.
Däremot all kritik till de människor som avgör pistningen i Hemavan. Knappt någon av backarna är pistade vilket gör att det känns väldigt osäkert att åka stora delar av tiden. - All kritik!!

Nåja, vi åker ju direkt från lägenheten här på Carls väg ut i backen och första sträckan innan backen åker man mellan en massa småträdsris och jag kände mig ungefär som Bridget Jones i den andra filmen. Benen stod rätt brett isär och armarna pekade utåt för att få lite styrsel i de tidigare åkarnas spår. - Såg säkert jätteläckert ut, kan tänkas, HAHA!

Åkte sedan bort i Norrliften och över på Solkattsliftens svarta backe "Snobben" - den var väldigt isig och "hålig" längst ned så tänkte åka genom skogspartiet över till slutet av Drottningen (som då hör till Norrliften). Såg ingen pistad väg utan tog istället skidspår som går lite överallt. Gick fint över båda de parallella liftspåren och sedan hamnade jag i knipa.
Högra skidan fastande i trädriset och jag sjönk mellan alla småträd  djupt ned i snön. Knäna satt upp mot brösten och både stavar och skidor hade fastnat i riset - så jag satt som fast i en trång vagga! Skrattade så mycket att det tog en ganska bra stund innan jag kunde lösa stavar och skidor från riset och trycka mig upp.

Utöver detta missöde har jag dock klarat mig rätt bra! (Thank God!)
Ska snart ut och testa igen.
Vill inte missa en sekund av denna underbara dag i backen!!

//Ceralia

Har dock stora problem med uppkopplingen, så vi får se hur mycket bloggande det blir framöver!
;-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0