Hemavan dag 3 - förmiddagsåkning

Det fungerade inte alls med Internetuppkopplingen igår eftermiddag eller kväll.
Nu fungerar det rätt bra - får hoppas det håller i sig ^^

Nåja resten av dagen igår gick rätt bra utan några större missöden.

Dock var det första jag gjorde idag ett ordentligt felsteg *AAH*
Åkte ner i samma spår mot backen jag åkte igår i "Bridget Jones-stil" och tänkte att idag står jag ju åtminstone stadigare på benen. Det var två rötter som stack upp i vardera skidspår, men eftersom man ofta glider lättsamt över rötter i spåren så tänkte jag att det inte är någon fara - det är ju så hårt packad snö, frusen och med bra glid!!
Så jag får fart nedför spåret och plötsligt hugger båda skidorna i rötterna samtidigt. Skidorna blir liggande i spåret och jag flyger i luften och landar rakt ned på magen. Pang - bara sådär!
Mamma som då står på klippavsatsen bara gapskrattar åt mig (tack för det stödet, mor!!) och tar en annan väg ned till skidbacken. Jag ligger då ännu kvar mitt i spåren och bara hör hur hon skrattar högt när hon åker ned. . .

Jo, man tackar ja!

Jag åker själv ett tag i backarna och möter sedan mamma i Mellanliften och vi bestämmer oss för att åka tillsammans ett åk. När vi står i liften ser vi en man (kanske runt de 40 och jag tror att han har en mildare utvecklingsstörning) som försöker liksom "åkhoppa" genom skogen mellan liften och backen.
Plötsligt faller han framåt, hans skinkor blir synliga då byxorna hasar ned och han gör en slags sned kullerbytta åt vänster nedåt backen och blir liggande.

Och jo - det är kul att skratta åt andras snedsteg

xD

Kommentarer
Postat av: Em

http://www.namninsamling.se/index.php?nid=3201



Skriv på namnunderskriften för Sophie Lohedes skull.





Och ni som bor i Jönköping eller närheten av Jönköping, kom till hovrättstorget klockan 09.00 imorgon!

2009-04-15 @ 15:19:48
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0