Sad news...

Fick igår veta att min praktik på Radio Skellefteå blivit inställd.
Anledningen till detta var att RaSk ville ha betalt för att ta in praktikanter och Umeå Kommun inte jobbar på det sättet.
Tycker själv att det låter underligt att kräva betalning för att någon jobbar på ett ställe utan lön, men uppenbarligen så fungerar det så ibland.

Därför så blir heller inte min "flytt" hem till mamma av. Så kan det gå!
Känns rätt skönt ändå, även om det hade varit kul att träffa lite släktingar och kompisar i Skeå närmare under en period.
Nu är det dock som det är.

Imorgon blir det att ge sig ut igen, jaga praktikplats och (möjligen) jobb.
Ska dessutom höra av mig till släktingarna i N.C. och höra vad de säger om några idéer jag har ^^

Vem vet?
Det KAN ju lösa sig till det bättre EN gång i livet...
 ... Haha, roande tanke ...
//Ceralia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0