Sådärja =D

Nu är jag klar med allt övrigt jag skulle göra här i Hemavan och nu kan jag helt och fullt koncentrera mig på plugget.
Känns inte lockande direkt, men ändå skönt att veta att det bara är det jag har kvar (även om det är större än allt annat jag hittills fått gjort).

Har läst två böcker - typ "självhjälpsböcker" - med en massa humor i och olika "nya" verktyg som man kan prova på!
Älskar sånt!
En av dem heter Dejtingbok för singlar (Jo  Hemmings) och den handlar mycket om att bygga upp sitt självförtroende för att kunna gå ut i livet. Texten är förvisso skriven mot dejting, men i stort sett allt kan man applicera även på andra delar i sitt liv, så väl som jobb och skola och egenvärdet^^ Jättekul faktiskt! Speciellt de "Alternativa reglerna som presenterades på sidorna 82-83 och handlar om hur killar ser på saker och ting som vi tjejer gärna överanalyserar. Haha!!=D
Så enkelspåriga ni är, pojkar! *puss*
Den andra boken var Planera dig fri (Chris Edman) som handlar om hur man ska kunna skapa sig en bättre atmosfär och jobba ihop olika delar av sig själv för att slippa all press. Hur den naturliga kopplingen mellan Sortering & Arkivering och Prioritering & Planering bör utformas.
Mycket intressant och kul, med massa bilder som hjälpmedel i olika förslag. Vill hem NU och rensa upp min pappershög jag (fortfarande!!!) har kvar vid bokhyllan i mitt sovrum.
Ska bli så fruktansvärt skönt att ha fått det gjort!!!

//Cer <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0