Rutan i City

Helt slut nu!! *PUST*
Drog in till stan, sökte lite praktikplatser för att "man måste" enligt VIVA. Fick en rejäl utskällning på BOKIA, som nog egentligen inte var menad åt mig, men den sabla käringen var ju helt körd i huvudet!! "Det är så OFÖRSKÄMT att de skickar ut er nu. Ingen behöver några. Och det ska då vara praktik i MINST TRE MÅNADER i sådana fall, annars vill ju ingen ha er!"

Okej, tack för att du påpekade hur oönskade vi är.. Dock håller jag med om det mesta, fattar inte grejen med att söka praktik då det bara gäller i ett fåtal veckor, plus att VIVA är fullständigt medvetna om hur läget ser ut idag.
Deras policy gäller väl iaf, så det är ju bara att söka då och se vad som händer =p
Däremot tyckte jag käringen på BOKIA kunde lära sig lite hövlighet åtminstone. Hon jobbar ju trots allt som ett ansikte utåt för ett företag. Jag var åtminstone trevlig mot henne, i min bok är hon den "icke-önskvärda". Tantfan! *hmpf*


I övrigt var det trevligt på stan. Massa folk ute och tvärgick in på Rut m.fl. - dels underbart trevlig personal (till skillnad från vissa andra ställen) och kläderna var fantastiska! Alltså shit, jag skulle nog kunna köpa hela affären om jag hade råd. Inte så att kläderna där är dyra - tvärtom! Bara det att varenda öre jag har kommer gå direkt till USA-resan..
Mest troligt kommer min kusin hit över nästa helg, gissa vart jag tänker ta henne? Just det! Ruuuuut! =D Kanske ett plagg om jag ändå ska in till stan nästa helg.. Möjligtvis 0:-)
Tips för er som har lite tid över: Åk till Umeå (om ni inte redan är här) och besök Rut m.fl. Man blir glad av att bara gå in där!!!

I övrigt så är klockan 17 nu och disken är fortfarande kvar + mer, så det får bli mitt nästa uppdrag!

Kraaam:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0