The Battle: USA vs. SWE


Hur gammal ser tjejen på bilden ut att vara?
16? - 22? - 30(+)?

För det första så är det jag på bilden och jag är 22 år.
I USA i somras var jag 21.

I USA möttes jag konstant av kommentarer som:
Oh my God! You're TWENTYONE? I thought you were 16!
eller You look like a baby, you're so Pretty! You're so cute!
Och liknande. Blev man less på det? JA!
Jag är väl ingen 16-åring!! Jag är ju en Ung Kvinna! Ingen jäkla 'baby' (de menar inte spädbarn då, utan syftar snarare att man ser väldigt ung ut). Upplevde det här som fruktansvärt jobbigt. Ingen direkt misstro, men det var ändå störande att ses som den "lilla, söta".

I Sverige, efter det att jag kommit tillbaka har jag fått dessa kommentarer:
Läkare på sjukhuset: När är du född? Sjuttiiiii...?
- Nej, fru läkare. Jag är född -87. Sent åttital faktiskt. Kul du tycker jag ser "mogen" ut, men det känns lite väl tilltaget :p
I Lindellhallen med bror och hans studiekamrat: Janne sitter med en av sina klasskompisar och jag kommer förbi och hälsar. Jag och tjejen börjar snacka och då Janne går därifrån för att köpa kaffe utspelar sig följande samtal:
Hon:       - Men Janne är 29?
Ceralia:  - Joo..
Hon:       - Och ni är syskon?
Ceralia:  - Mm, precis
Hon:       - Alltså, är han äldre eller yngre än dig?
...


Gud, jag saknar USA. Ta mig tillbaka dit NU!
Jag vill se ung ut läääänge till - tror det är bättre för mig där borta X-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0