Obama in Raleigh!!

Okej.. Kanske inte sag presidenten himself, men att bara vara pa plats, kanske 100 meter ungefar fran var han befann sig var en upplevelse bara det.

Det var folk overallt du sag, de stod langs gatorna intill sina hus och vinkade med sina flaggor och i korsningen bredvid byggnaden dar han befann sig (som ni ser i bakgrunden) pa forsta bilden, var det valdigt trangt emellanat. Poliser, cykeltransporter, folk (bade Obamaanhangare och republikaner) stod med sina skyltar och flaggor, bilisterna som akte forbi tutade vilt och bada helarop och bu-rop hordes utspritt vartsomhelst ifran. Lite karnival-/festivalkansla over det hela. :)

Obamaanhangare som samlats framfor TV-kamera fran Eyewitness News

Plakaten halls hogt for att visa budskapen pa nyheterna

Kvinnan som gar forbi har med barnvagnen buade hogljutt over Obama och aven hennes "familj" (damerna i gult, vitt och ljusblatt och mannen i svart (gratt?)) stamde in, dock mer lagmalt. Kvinnan var hemsk!!

Tva av de manga polisbilar som cirkulerade runt askadarplatsen

It speaks for itself

Limousin till vanster, vanlig svart bil (whatever) i mitten och till hoger Eyewitness News-bilen.. As seen on TV, especially in movies :D:D Cool!!

Camera-guy ... Surrounded!!

Cykeltransporterna jag namnde tidigare. Killen i vit troja var riktigt trevlig 0:-))

Policeman having lunch on the go.
On duty with a McD-paperbag in the middle of a parking lot - haha! :D

Gick in pa bensinstationen for att kopa mig en ICEE Blue-Raspberry, da jag fick syn pa den har snyggingen!
(Alltsa, BILEN!!)

Well, hon fotade mig, sa jag gav tillbaka!! Yay mig! :DD

Polis borjar skingra folkmassan da demokrater och republikaner borjar ha lite val hetsiga ..ehm.. "samtal".

Okay, skit i budskapet! Gillar dels hennes handstil och SPECIELLT dels O:et med flaggfarger och designen.
Forlat, jag fattar att det ar seriost med politik och sa, men.. Man maste ju forsoka se det positiva, aven om man inte haller med resten :)

Obama Bin-Lyin'!
Parodi/satir (whatever!!) pa Osama Bin-Laden.. Ifall nu nagon missade det! :p

And, who knows? Jag kanske skulle ha kunnat se presidenten himself om jag stannat kvar pa platsen, men att vara bland amerikanare pa en politisk plats ar mer intensivt an man kan tro :p
Sa mycket folk och flaggor och banderoller och tutande bilar och skrik och buarop att man blir alldeles slut!
Vem vet.. Kanske nagon dag i framtiden ;-)

Markte att det blev lite swenglish i det har inlagget, men.. Ungefar sa min svenska later for tillfallet sa - haha! ;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0