In Raleigh, NC, USA // Relatives, neighbours and poolparties - Sweeeeet!!

Insag just att det var tre dagar sedan jag skrev. Oops!!
Som ni kanske ser pa min brist av tre bokstaver i det svenska alfabetet sa ar jag framme i Raleigh!!
Flygresan gick jattebra, tog tid i tullen i Philly, men resten av resan gick problemfritt.

Klockan ar just nu 10:00 pa morgonen sa jag antar att det i Sverige ar fyra pa em redan. Haha!!
Igar tillbringade jag storre delen av dagen i poolen, typ 40 grader i luften under dagen, sa har inte mycket till val. Maste ju svalka mig!!

Morgan och Anna ar pa skolan, Kristie pa jobbet och Patrik, som arbetar som pilot, ska ivag om en halvtimme. Sedan kommer jag nog vara ensam i fem timmar innan Morgan kommer hem igen och ytterligare en timme innan Anna kommer. Har atminstone Zoey till sallskap - en "labradoodle" (labrador+pudel) under dagen. Hon ligger for tillfallet doendes pa golvet framfor mig, tror hon mojligen sover.
Har lovat massor av bilder, sa det kommer!!! Har dock inte riktigt kommit "i fas" annu, men det gar battre dag for dag.

Alskar det faktum att det man ser pa film faktiskt existerar i verkligheten: som de grona vagskyltarna, yellow schoolbuses, school buildings tatt intil varandra; elementary school, middle school, high school.. Helt fantastiskt!

Igar kvall var jag med om mitt forsta poolparty, med pizza, bad och massa grannar. Soooo much fun!!! :DDD

De har verkligen grannsamverkan har, barnen ar ute och leker pa hornet av gatan, de har en korg med basketbollar och fotbollar utstallda i vandzonen dygnet runt och familjerna umgas med varandra flitigt, stannar och pratar narhelst de traffas under dygnet, gar over till varandra dagligen - naaaagot Desperate Housewives-kansla har!! Haha!

Ska vara barnvakt ikvall at tva-hus-bort-grannen Lauras barn: Rachel och Ryan. Rachel ar 7 och Ryan 2-3 nagot.
Naja, ska ta och ga en runda med Zoey nu! Fa lite heeet, oinandbar luft och sen kanske ta en dopp i poolen.. Mest troligt!!^^

Skriver senare!!
Kram, puss!!
//Cer

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, vad kul att vara i USA! Har varit där ett antal gånger. Fast det var några år sen nu.

2009-06-04 @ 20:00:20
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0