Admitting I was wrong..

Ingen vila i sängen med en god bok inte. Tog istället ned en hel massa tvätt och har (åtminstone) funderat på att diska och stryka senare i em. Skulle vara riktigt skönt att ha det gjort. Skulle dessutom behöva handtvätta en del...
Naw!

Tänkte på en sak som hände på jobbet idag.
En man gick förbi mig och hostade utan att hålla för munnen. Genast tänkte jag svininfluensan, hoppade undan och vände ansiktet åt ett annat håll för att inte andas in dennes "hostluft".
Kom sedan på hur töntigt det måste sett ut, när samme man hostar en gång till lite längre bort, samtidigt som han går förbi en kvinna som jobbar på Maxi. Hon vänder sig förskräckt om mot mannen, som inte ser henne och tar ett kliv fram mot hyllan och blir stående där nära tryckt mot varorna..

Undrar vad hon tänkte? Samma som jag?

Visst, rädslan kan vara helt obefogad, men samtidigt - om den inte är det kanske det är värt att vidta vissa åtgärder.
Det hade iofs kanske hjälpt om en hostande människa åtminstone kunde göra det i armvecket. Skulle ju vara vänligt. Svinis eller ej, vill ju inte bli smittad!!

//Cer

Kommentarer
Postat av: Natta

javisst nu har jag bokat biljetterna till Britney :)

absolut var tvungen att testa insane åkte den 2 ggr :)

2009-05-12 @ 13:54:10
URL: http://natalies.se
Postat av: Lena

Har varit förkyld nu när svininfluensan brutit ut. Kan väl säga att jag fått frågan några gånger om svininfluensan. Plus att jag varit orolig själv. Men det var bara en vanlig förkylning...

2009-05-12 @ 14:30:45
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Finalisterna i min veckans blogg tävling har valts ut nu så gå in och kolla om du är en av dom! :)

2009-05-12 @ 15:11:53
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: klara

åh tack så mkt hih! haha ja lite som en frukt ser det nog ut, men det är en tulpan :)

2009-05-12 @ 15:29:28
URL: http://kkklaraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0