Manligt? Snarare unisex ^^

Hittade följande på "manligt"-sidorna på halsa.msn.se/3713
Tycker dock att det är minst lika viktigt för alla kvinnor att ta del av den här informationen ^^

När man grillar ska man inte grilla på för hög värme. Det ger en bränd yta och köttet blir inte genomstekt. Samma sak gäller för solning.

1. Skrubba huden
Ta bort döda hudceller med en scrubkräm. Det hjälper till att få en fräschare bränna som fäster bättre.

2. Smörj huden
Solen torkar ut huden - återfukta den med en bra hudlotion både innan solsemestern och efter solningen. Fukt gör att huden ser fräschare ut och behåller färgen längre.

3. Förbered huden inifrån
Drick mycket vatten och ät gärna kosttillskott med betakaroten. Det hjälper till att påskynda brännan.

4. Skydda huden
Skydda huden från skadliga UV-strålar. Använd fuktighetskräm med SPF i ansiktet även om du inte är på stranden. Du blir faktiskt inte mindre brun för att du använder solskydd - men du minskar risken att bränna dig och få rynkor i förtid!

5. Använd rätt solskydd
Använd fysikaliskt solskydd, som ger det bästa skyddet mot UV-strålar. Kolla efter titandioxid och zinkoxid i innehållsförteckningen. Solskydd är en färskvara - släng den efter en säsong.


Pff.. manligt? Snarare nyttigt vetande! :)

Kommentarer
Postat av: Elin Veronica P

Babe.. vilken sorts manlig hälsa var det du letade efter?

2009-05-17 @ 19:31:57
URL: http://elinveronicap.blogspot.com
Postat av: Lena

Jag har börjat äta sådan där vitamin med betakaroten för att få en finare solbränna. Inte för att jag är något soldyrkare. Men man får ändå lite färg när man är ute på sommaren. Och solskyddsfaktor 30 har jag med zinkoxid tror jag. Och så skrubbar jag huden och smörjer in den.

2009-05-18 @ 18:56:51
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0