När börjar livet?

Gillar jag att plugga?
Ibland, oftast inte.
Förr älskade jag att plugga.
Den tiden känns långt borta nu.

Man får sina ryck emellanåt
men ofta känns det mest segt.
Som nu -
idag och igår.

Sitter på medicinska biblioteket.
Bara läkar- och sskstudenter överallt.
Känns skönt!
Då slipper man pressen från de man pluggar med.

Har sökt alla vetenskapliga artiklar
jag ska använda i min uppsats.
Nu gäller det att sätta sig ned,
läsa igenom dem och förstå vad allt handlar om.

Samtidigt har jag hemtentan kvar
och tenta i spanska nästa vecka - uppsatsskrivning.
Tills dess borde jag plugga grammatik och vokabulär.
Kan vara kul - men känner mig allt annat än pepp.

Egentligen är det ingen dålig dag!
Har bara för lite energi.
Alldeles för få soltimmar
och för mycket mörker och dimma.

Tycker det är mysigt - men inte hela tiden.
Så då sätter man sig här och klagar ett tag.
Önskar att man vore klar med studierna
- kan allt och är på väg ut i yrkeslivet.

Förhoppningsvis kommer även den dagen,
även om den just nu känns fruktansvärt avlägsen.
Så många måsten innan dess - och så mycket annat jag vill göra!
Ta MC-körkort, weekendresa till Sthlm, flyga tillbaka till NYC...

Längtar ut.
Vill så mycket mer än att bara vara här.
Som hon säger i reklamen; man ska inte bara vänta på att livet ska börja,
men just nu gör jag det. Känns inte som att det här är livet.

Absurdt egentligen, hela mitt liv har jag velat bli u n i v e r s i t e t s student,
nu är jag här och så less!
Så fruktansvärt less!
När börjar livet?

Kommentarer
Postat av: maria gillblad

var inte orolig charlotta...den tiden kommer snart till dig med...det gäller bara att hålla ut!! :))

Jag stödjer dig här hemifrån och ger dig en hjälpande knuff nu...uuuhhhhhhhh.....känns det bättre??? :)kram syster yster:))

2009-11-28 @ 22:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0