Två flugor i en smäll

Har varit ute och solpluggat. Inte i den betydelsen att jag läst på om solen, för er som trodde det. Nej, jag har varit ute i solen och pluggat. Mycket välkommet! :)


Ska försöka tenta av en uppgift jag haft efter mig i tre års tid nu. Det är den jag läser på.

I boken finns en massa spännande "småavsnitt", med roliga karaktärer och intressanta tankeställare.

Bl.a. den här lilla dikten av Emily Dickinson: A Word Is Dead.

A word is dead
When it is said,
Some say.
I say it just
Begins to live
That day.

Eller det sätt på vilket Ambrose Bierce lägger fram betydelsen av 'dictionary' i The Devil's Dictionary:

Dictionary, n. A malevolent literary device for cramping the growth of a language and making it hard and inelastic.

Kommentarer
Postat av: * Em

Hej! Allt bra? :)

2010-04-24 @ 19:32:12
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0