Ugnsrökutveckling

Fått en vinkning av "min" brevbärare idag. Gillar honom. Han hälsar alltid :D
Speciellt gillar jag honom idag, eftersom han kom med ett paket till mig. En sak jag beställde över Internet(!!!) förra veckan där leveranstiden var 10-14 dgr. Det gick fortare än så. I like!

Ska snart iväg och arbeta. Kl 15, that is. Ska ta bussen om mindre än en timme. Opepp!

Plus att min ugn inte fungerar som den borde.
Skulle värma pommes frites i ugnen, men på 125 grader började det ryka kraftigt. Brandvarnaren tjöt typ forever medan jag sprang runt som en yr höna innan jag kom på att det kanske skulle vara en bra idé att öppna ett fönster.

Torkade ur ugnen igår för att se om det var något däri som började brinna. Testade plattor i förmiddags och det funkade bra. När jag slog igång ugnen för att testa den igen började det ryka igen vid 125 grader. GAH! Dock hade jag plockat bort allt från fönstret innan, så det var bara att slita upp det ^^

Ska köpa ugnsrengöring och testa igen sen.
Dumma ugn.

Misstänker att det kan vara "underlagsoljan" för pavlovatårtan som runnit ned och som orsakar rökutvecklingen.
Hur gör man då?
Aldrig mer pavlova?
Ah, shoot me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0