Tillbaka!

Har nu återigen haft ett antal dagar off! Iaf på bloggen. Om man ser till verkligheten så är det så långt ifrån off som man kan komma!

Lördag: Kom fram till Skeå efter en busstur med en nyutexaminerad läkare som håller på med sin AT-tjänst. Riktigt trevlig kille. En läkare med humor, det är fan inte varje dag. Ofta är de ju så tråkiga och sega att man bara dööör. Men så var definitivt inte fallet denna gång :D
Stan med mamma; shopping för 1100 spänn på JC (- jag är student, brukar aldrig shoppa för den summan. Dåligt inflytande, moder min!), då jag köpte jeans och en typ skjorttröja som var skitsnygg. Fått massa beröm för den, både av släktingar och klasskompisar senare. Kul!
Filmen It's complicated var riktigt bra och mamma bestämde sig för vilken typ av svärson hon ska ha, så nu är det bara att följa de riktlinjerna, så blir det inget tjafs ;) Any single guys out there? 0:-) Får köra någon "privat dejtingdoku" :p
En VÄLDIGT trevlig dag iaf. Mamma var så glad hela dagen. Pratade OAVBRUTET! På kvällen satt vi framför TV:n och skulle se... skidskytte? Jag hörde ingenting av vad som sades på TV:n. Lillasyster kom hem och jag lämnade dem ensamma i vardagsrummet. Kom ut igen och då satt syster med smått höjda ögonbryn och bara nickade. Frågade henne om mamma hade slutat prata någongång, men syster gav mig bara en blick som sa allt. Höhö!
Kul att man lyckades göra mamma glad iaf ^^

Söndag: Jättetrött. Gick och la mig sex på fredagskvällen. Halv sju på lördagen kom lillasyster hem och frågade om jag kunde skjutsa in henne till stan efter Melodifestivalen. Sa till henne att det redan var en halvtimme efter läggdags, tror hon höll på att få slag!
Kom iaf inte i säng förrän efter herrarnas skidor (OTROLIGT spännande, skam den som missade det!!!) då både jag och mamma satt och skrek i varsin soffa, HAHA! Efter midnatt någongång somnade jag hursomhelst och därför blev söndagen en riktig segdag.
Åt lunch och tog 13.25-bussen hem. Råkade missa att det var 21:an jag åkte med så fick åka lääänge genom Burträsks alla småbyar. En väldigt intressant resa dock. Busschauffören kände två passagerare som inte kände varandra och de berättade sina "livshistorier" för varandra. De kom långt norrifrån och hade alla en underbar dialekt, så jag bara njöt. Kom dessutom på en tjej mot slutet av resan som också hon satte sig långt fram och vi hade en avslappnad pratstund. Hennes blogg heter Blondinsmurfen. Har inte kollat in den ännu, tänkte göra det när jag skrivit klart detta ;)

Måndag: Skolan började 8:15 med ett nytt moment - yay! Som tyvärr avslutas med tentamen - buu! Skulle jobba i par eller tre och tre i tio veckor framöver och jag tog ett steg bort från dem jag brukar vara mest med, för att umgås med lite fler människor, vilket blir något nytt. Känns både kul och spännande! Måste våga mig utanför min safe zone.

Tisdag: Ack, denna fruktansvärda dag! Det stod städning på schemat och så blev det också! Diska, dammtorka, dammsuga, tvätta, rensa upp i vardagsrummet, gå ut med pappersinsamling och sopsortering... Och sen på kvällen var jag så uppe i varv att jag bakade en chokladkaka. Insane!! Och såg herrarnas storslalom 2:a åket på SVT24 SAMTIDIGT som jag såg damernas skicross final (från kvalet via åttondelsfinalen, kvartsfinalen, semifinalen till finalen). Snacka om att jag var slut efter dessa idrottsprestationer. (Sorry to say, men jag är 25% norsk och hejade därför på en massa människor samtidigt. Bl.a. tre MEDALJÖRER från igår; silver och brons för herrarna och silver för damerna. PHEW! Sen gick jag och duschade för att lugna ned mig. Moahaha!

IDAG: Diskat upp efter gårdagskvällens bakning. Vikt tvätt. Lite allmänt seg och avslagen. Fattar ju varför, men :p
Ska snart iväg som kontaktperson, men har först tänkt dammsuga av köket och sovrummet. Känns som att jag trampar i mjöl i köket och att det fort blev dammigt efter kläderna i sovrummet. Oh well, that's life! Ska äta lite först. Är helt slut nu efter denna skrivprestation!

Men en rejäl uppdatering blev det :D

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hejsan!



Tack åter igen för din hjälp på bussen, riktigt snällt gjort! Du har en fin blogg :) Och det skulle vara roligt att hålla kontakten om du vill såklart :D

Adda: [email protected]



Kram! ^^

2010-02-24 @ 15:46:42
URL: http://blondinsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0