Blondinbellas föreläsning - pics!

Jag på väg till campus och Blondinbellas föreläsning :) Sitter i bussen; tanken var att kolla kamerabatterierna ^^


Det fanns en ledig plats på tredje raden i Aula Nordica, precis i mitten. Perfekt!, tänkte jag, då kan jag ta många bilder. Och många blev det. Men eftersom min kamera inte återhämtat sig efter att den var trasig så är det långt ifrån bra kvalitet på picsen, men... Who cares? Det var ju föreläsningen jag egentligen var där för ;)

För er som vill läsa en totalsänkning av Bella - sluta läsa här! För egen del mår jag inte bättre av att sänka någon! Så ni vet:)

Kan säga att jag kom in med en väldigt splittrad inställning till fenomenet "Blondinbella". Vet som inte riktigt vad jag ska tycka och tänka. Om man hör på "snacket" som går så är det ju mestadels rätt otrevligt. Kanske för att en ung kvinna blivit så uppmärksammad genom en del kontroversiella uttalanden, men so what?! Män gör det hela tiden!

Det första som slog mig var hur LÅNG hon var - "presenteraren" var en man och såg så ... mini ut bredvid henne. Sen såg jag hennes klackar och tänkte "aahaaa..." ^^

Något som var framträdande i föreläsningen är att hon faktiskt är väldigt ung! Det märktes både på sättet hon pratade och hur hon rörde sig - men det är inget fel med det: Hon ÄR ung! 19 år, det är okej att inte vara 'gammal' då. Hon är tonåring :) Ett tag till ;)

Om man ser till hennes användning av språket så märks det tydligt att hon verkligen har en mogen självdistans till sig själv. Hon tar inte allt på så stort allvar och DET har hon verkligen utvecklat långt över sin ålder. Hon ser mycket humor i det vardagliga, men tar samtidigt entreprenörskapet på största allvar och vill utvecklas och gå vidare. Bara det att hon står för att hennes blogg "nog redan nått sin topp" och att hon håller på med många sidoprojekt för att fortsätta vidareutveckla sitt varumärke visar på en anda som nog egentligen alla vill erhålla.

Hon fick frågan om hur mycket hennes pappa spelat in i hennes karriär och tonen i frågan upplevde i alla fall jag som relativt hånande, men Isabella svarade rakt och moget. Tycker hennes självdistans är underbar - hon tar kritik på ett mycket konstruktivt sätt.

Det måste erkännas att jag faktiskt blev förvånad över hennes personlighet. Trodde att hon skulle vara - inte tråkig - men lite "seg" att lyssna på. TJI fick jag. Hon var verkligen framåt, sprudlade verkligen och hon berättade om sin karriär i kronologisk ordning, med mycket humor och skratt.
De felsägningar hon gjorde, exempelvis att hon "säljer sig själv" istället för att säga "säljer in sig själv" kändes som att hon använt tidigare, men det fick publiken att skratta och höll allting på en positiv nivå.

En av de frågor hon fick efter föreläsningen var om hon hade dyslexi. Isabella svarade att hon har varit på en utredning i det ärendet, men att hon helt enkelt "bara är dålig på att skriva".
Att under några år vara Sveriges största blogg på den premissen är ju ganska lyckat för henne då ;)


* Jag har en kamera med dålig bildkvalité
* Hon var FÖRJÄVLIGT snyggt klädd - (om jag inte minns fel var kavajen från hennes egen kollektion) - och hade otroligt snygga, välmanikyrerade naglar
* Många stora, yviga gester - med händer från byxfickor till korslagda armar till piller i håret etc. - and back again
* Tredje sista bilden: Armarna i kors när frågan om pappans roll i karriären kom.
* Två sista bilderna: Efter föreläsningen, från podiet.
* Sista bilden: Typ perfekta lilla näsan! Hon borde ta fler profilbilder och aldrig ALDRIG operera den. Snälla, Bella, du kan väl lova? :)

 

Sådärja, nu har jag fått ur mig ett ganska långt inlägg efter alla missade dagar. Ska återgå till plugget nu, inte mycket kvar med uppsatsen nu :D

Kram Kram


Kommentarer
Postat av: krillan

jag satt också på rad 3 :)

2010-01-26 @ 22:36:55
URL: http://krillanitis.blogg.se/
Postat av: Anonym

sdd

2010-01-26 @ 22:41:05
Postat av: Isolina

Hon är fantastisk!

2010-01-26 @ 23:17:48
URL: http://isolina.blogg.se/
Postat av: Sooz

Bella e en tjej som hela tiden växer i mina ögon!! =) I början gilla ja henne inte alls.. Men numera älskar ja verkligen henne!! skulle verkligen vilja träffa henne nån gång :) Hon har iaf lätt en av svergies bästa bloggar o man blir verkligen så glad av henne!!:D

2010-01-27 @ 01:21:21
Postat av: Angie in Deutschland

Hon är verkligen en inspirationskälla :)

2010-01-27 @ 08:46:44
URL: http://angie1986.blogg.se/
Postat av: gotteochvi♥ -GRAVID IGEN!

så fint skrivet!

2010-01-27 @ 10:23:41
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Roligt att läsa! :)

2010-01-27 @ 11:14:10
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: sofie

kan inget annat än att hålla med! bella är verkligen en äkta och riktig tjej som man kan se upp till!!!! :)

2010-01-27 @ 11:36:29
URL: http://mylouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0