Oprah hjälpte mig

Såg gårdagens avsnitt av Oprah då det handlade om att "step outside one's box".
Kvinnorna som deltog i programmet körde roller derby (yay!), hoppade ut från ett flygplan på typ 4500 meters höjd (big no-no!) och went skinny-dipping (whoppi!).

Själv har jag ett annat problem som är väldigt stort för mig. Jag har svårt att släppa in folk. Både emotionellt, men även rent fysiskt. Svårt att ta in folk i mitt hem. Det känns ofta som ett nästintill oöverstigligt hinder. För mig känns det jobbigt att någon stiger in här hemma och tar del av mitt privata liv, den del av mig som jag vill ha nästan ensam, helt för mig själv.



Satt ute på loftgången idag och solade, då min granne kom hem och vi pratade ett tag. Sedan gick hon in till sig och jag gick in till mig och tänkte fixa lite middag. Tänkte att det kanske skulle vara trevligt med sällskap, så jag bjuder in henne (grannen) på middag. Sen ångrade jag mig och tänkte "ne, det är nog bäst att jag inte gör det. Jag kan ändå inte laga mat så bra...". Och sen stod jag där och velade.
Tänkte "ja" och "jo".. och sen "nej". Och sen "kanske ändå"... "Njaaeeaaaeaa"...  Kände hur ångesten kom krypande.

Sen kom jag att tänka på gårdagens Oprah-avsnitt och tänkte för mig själv. Time to step out of the box. Så jag gick över, ringde på SUPERsnabbt - innan jag hann ångra mig och frågade om hon ville äta middag hos mig vilket hon tackade ja till. Då var det ju liksom bara att laga ihop maten ^^

Fruset, ska precis in i mikron för upptining, sen kokas och stekas.
Tyckte det var snyggt att lägga upp det dock :)

- - -
Det låter som en lätt sak, men det tog en hel del kraft ändå.
Har så svårt att släppa in någon. Det känns bra dock. Vi åt middag, snackade lite och så och sen gick hon hem till sig.

Får lite ångest bara när jag skriver ned det här, dels för minnet av att släppa in någon här, men även då jag misstänker att det här är det mest personliga jag uttalat på bloggen. Men så får det vara.

Just nu är jag min egen hjälte^^

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Jaså? Jag kan lätt sitta vid datorn och glo längre om det är så, men man måste ju göra annat också. :D

Fast jag är en riktig hemma människa!



Bra, du ser, du lär dig vartefter. :)



Jag tycker nog att den i mitten var finast.

2010-07-06 @ 21:12:45
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Lena

Då har vi samma "problem" Jag har faktiskt också svårt att bjuda in folk för mitt hem känns också privat.



Hoppas maten blev god

2010-07-11 @ 22:04:32
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: spanien va såå härligt! nej, jag börjar faktiskt nian :)

2010-07-12 @ 14:29:08
URL: http://chaitjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0