Gamla Stan

Idag ska jag på bröllop - yay! Dock inte riktigt än, så lägger upp lite bilder tagna i GS igår :)
Ganska precis innan det började ÅSKA och ÖSREGNA och jag fick gå genom halva Gamla Stan, genom Drottninggatan till T-centralen. Kom fram DYBLÖT och fick åka droppandes i FYRTIO minuter!
GREAT! :D

Mimartist som ringde i klockan när man la pengar i vattenkokaren - mycket nöje ^^


When pigs (and cows) fly


Längst ned i Gamla Stan



Om man ser till taket längst upp på huset så hänger det en krok där.
Undrar vad den användes till? Frakta upp fruktlådor? Eller hänga folk?
God knows :O

Broderier i skyltfönster (svindyra, enligt studenten)


Ville brodera den nedre av dessa. Kändes dock som lite väl mycket.
Men hade varit kul. Den är ju trots allt rätt beskrivande :)

Tillbaka i Bromma
Den här helikoptern har hängt ovanför husen här i två dagar nu. Vad är det som händer?
Åkte igenom "Stora Mossen" igår morse (10-11), då en polisbil parkerade mitt i en park. När jag åkte tillbaka (16-17) stod den kvar och en annan stod med blinkande blåljus vid korsningen också. Något som hänt som jag missat totalt???


Kommentarer
Postat av: Lena

Det är mysigt i gamla stan. Det är bara så mycket turister jämnt. Oavsett årstid faktiskt. En arbetskamrat är i Stockholm nu också. Jag vill också vara där!

2010-06-20 @ 21:58:07
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0