Jehovas Vittnen

Jehovas vittnen igår var.. intressant!

De vi mötte var tillmötesgående och trevliga. Vi hade "turen" att komma på en kretssammankomst då de höll "gudstjänster" på både engelska och svenska i angränsande rum. Minst sagt speciellt.

Vissa saker håller jag med dem om, som att en församling kan vara en trygghet för individen, någon att luta sig mot som står på en gemensam värdegrund. Det är ju absolut betydelsefullt. Även "materialismens" intåg och övertagande tycker jag är rätt hemskt - fast inte till den gräns som Jehovas drog den till.

Det var vissa TV-program som man inte skulle se och egentligen var televisionen i sig rätt dålig för religionen. (Jag som älskar min TV och TV-serier höll ju inte heeelt med.) Sen också att de i församlingen inte skulle umgås med oss "jordiska människor", som de så fint kallade oss, utan enbart hålla sig till sina egna, de "andliga människorna".
Samt att om man nu "var tvungen" att umgås med 'de jordiska' så skulle man ta varje tillfälle vid akt att försöka överföra 'de rätta värderingarna' och 'tala om budskapet'.

Okej, jag har ingenting emot de människorna som var där. De var uppklädda (läs: ordentligt klädda) och trevliga, och det kan ju vara trevligt att titta på^^ Sen att jag själv inte håller med om deras budskap är ju min egen uppfattning.
Det var absolut intressant att åka dit och lyssna. Tror inte att jag skulle vilja göra det igen, men nu har jag iaf gjort det, bildat mig min egen uppfattning, byggd på egna upplevelser.
Bra! Då vet jag vad det hela handlar om och slipper lyssna på allt skitsnack om Jehovas och sånt. Sekt? Ja, okej, kanske. Men knappast blodtörstiga människor som offrar djur för att stiga i graderna. Och dylikt

Det kan ju vara skönt att veta ^^

Kommentarer
Postat av: vera

Men charlotta, är du och springer i rikets sal ,vad nu då ?:)

2010-03-28 @ 21:27:12
Postat av: Tehå

Du ska ha beröm för ditt handlingssätt att själv ta reda på hur det är med Jehovas vittnen. Alltför många går bara på hörsägen. Jag har själv förvånat mig över vilka fantasiska historier man kan få höra om den här gruppen. Nu har du fått en egen uppfattning som är "byggd på egna upplevelser" - tjusigt. Så borde flera göra :-)

2010-03-29 @ 15:26:02
Postat av: Ceralia

Thank you :)

2010-03-31 @ 09:25:25
URL: http://ceralia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0